| |
Forum
Uitrollen van LabVIEW executables (1 viewing) 1 Guest
|
|
|
TOPIC: Uitrollen van LabVIEW executables
|
vijnp
Fresh Boarder
|
|
Uitrollen van LabVIEW executables 3 Years, 10 Months ago
|
|
|
In mijn setting heb ik er last van dat ik niet altijd mijn LabVIEW applicaties kan installeren op target PC's van klanten want deze PC's zijn door onze IT afdeling behoorlijk dichtgezet. Vanaf LabVIEW versie 8.0 moet je administrator zijn om applicaties te kunnen installeren volgens de standaard door NI voorgeschreven wijze. Ook extra drivers, zoals VISA, kan niet meer geinstalleerd worden door eindgebruikers.
Vanaf nu zou ik dus ook LabVIEW applicaties moeten laten scripten door onze IT afdeling, zodat zo'n installatie script afgeschoten kan worden naar de eindgebruikers. Dit ondermijnt wat National Instruments zelf bepleit: snelle ontwikkeling en in gebruikname van LabVIEW applicaties.
Deze problematiek wordt waarschijnlijk allemaal nog erger onder Vista.
In het kort: Hoe kunnen we National Instruments er van overtuigen dat LV applicaties snel en breed uitgerold kunnen blijven worden op de PC's van eindgebruikers, met LabVIEW 7.1 als laatste goede voorbeeld. Te denken valt overigens ook aan andere technieken, zoals web-based applicaties. Dit laatste heb ik overwogen, maar is lastig te realiseren voor applicaties die zijn opgebouwd uit 10+ vi's, ieder met eigen frontpanels.
|
|
|
|
|
|
|
The administrator has disabled public write access.
|
Wolf
Senior Boarder
|
|
Re:Uitrollen van LabVIEW executables 11 Months ago
|
|
Op de site van NI is er iets gemaakt waarbij gebruikers ideeën op kunnen brengen voor de volgende release. Mochten je ideeën door veel mensen gewenst zijn dan wordt dit ingevoerd in de volgende release. Teminste dat heb ik opgevangen aan de uitleg er over.
forums.ni.com/t5/LabVIEW-Idea-Exchange/idb-p/labviewideas
|
|
|
|
|
|
|
The administrator has disabled public write access.
|
|
|
|
|